Saatchi og Quiksilver i fint selskab

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Tre amerikanske reklamefolk har for Forbes udvalgt alle tiders bedste sociale media aktiviteter.

Da David Berkowitz fra 360i, Brandon Evans fra Mr. Youth og Michael Lebowitz fra Big Spaceship af Forbes blev bedt om at udpege de 20 bedste kampagner på sociale medier, blev vinderen en kampagne fra før, man rigtigt tale om sociale medier.

De placerede nemlig The Blair Witch Project fra 1999 på førstepladsen.

Men der blev også plads til skandinavisk islæt – mest svensk i det både The Fun Theory (6. pladsen) og Ikea’s Facebook Showroom (9. pladsen) – begge vindere i Cannes i år – kom på listen.

En anden af årets vindere i Cannes – Old Spice, der mest blev kendt for reklamefilmen, kom på 3. pladsen.

Det danske bidrag kom Saatchi & Saatchi’s noget ældre Quiksilver-film, Dynamite Surfing, til at stå for. Filmen har opnået 35 mio. visninger.

Se listen her