Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

TDC har startet lanceringen af et produkt, der kombinerer tv, bredbånd og telefoni. Reklamestilen er anderledes end hidtil og bag står et nyt bureau - der dog kun er valgt ad-hoc.

Det er Saatchi & Saatchi, der står bag den kampagne, som TDC netop har sendt i luften for et nyt produkt, der kombinerer tv, bredbånd og telefoni.

Selskabet har ellers i 5-6 år haft DDB Gruppen som samarbejdspartner, men i dette tilfælde var der et ønske om at anlægge en anderledes reklamestil, og derfor sendte man opgaven ud i en bureaurunde, der altså førte til valget af Saatchi.

Marketingdirektør Charlotte Van Burleigh understreger, at der er tale om en ren ad hoc opgave.

“Der er tale om en taktisk opgave, hvor stilen ikke nødvendigvis stemmer overens med de tanker, vi har for vores brand på den lange bane. Men der er tale om et produkt og en kampagne, hvor vi havde behov for at være helt sikre på, at vi virkelig brænder igennem på den korte bane, og derfor er der mere action og kant, end vi normalt arbejder med”, forklarer Charlotte Van Burleigh om baggrunden for, at TDC tog en bureaurunde på opgaven.

Lige nu er der gået en teaser-kampagne i gang, der har form som en trailer for en meget action-præget film.

“Selvom det er en ad hoc kampagne, så er det vores håb, at helten vil blive forbundet med ord som sikkerhed og tryghed – ord som jo passer godt til det, TDC ønsker at stå for”, siger Charlotte Van Burleigh.

TDC er midt i en konkurrence om hele sit markedsførings-budget, der er Danmarks største. Der har ingen officielle udmeldinger været fra TDC om konkurrencen, men rygter har nævnt Halbye Kaag JWT, Umwelt, Saatchi & Saatchi, Robert Boisen & Likeminded, Kunde & Co samt Bates Y&R som deltagere.

Rygter siger nu, at de fleste bureauer har fået besked om, at de ikke mere er med, men Charlotte Van Burleigh har ingen kommentarer til spørgsmål om konkurrencen.

 

Kommentarer

  1. Ideen om, at pakke det ind som en “rigtig” film vandt Carlsberg et Guldkorn for tilbage i 80’erne. Det er set 100 gange før. Er det virkelig det bedste Danmarks største annoncør kan lave???

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club