Saatchi’s kreative direktør skifter til Mensch

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det blev til under et år hos Saatchi & Saatchi for den ene af de to kreative chefer, der blev hentet hos Wibroe, Duckert & Partners.

Mensch har gjort noget af et kup i jagten på at udvide både medarbejderstaben og antallet af partnere.

Mens Bjarne Spellerberg fra Partners beklager sig over, at have svært ved at tiltrække folk, så har Mensch evnet at friste den tidligere Partners kreative og nuværende kreative direktør hos Saatchi & Saatchi, Peter Boye.

Vilkårene er de samme som for alle andre. Mensch er et bureau, hvor alle, der beskæftiger sig med kunder skal være partnere. Men man skal lige se hinanden an først. Så Peter Boye starter som medarbejder – men herfra er der kun to muligheder: et partnerskab eller ud.

“Mensch er organiseret grundlæggende anderledes, fordi vi kun har absolutte seniorfolk på alle opgaver. Men dem er der trods alt ikke mange af i denne branche, så vi leder hele tiden efter flere. I den forbindelse er der en rød tråd igennem Peter Boyes arbejde, som altid har givet os følelsen ‘den ville vi godt have lavet’ og vi er meget begejstrede for, at han endelig har valgt at blive en del af Mensch,” siger partner og adm. dir. Bjørn Stene.

Det er ellers under et år siden, at Peter Boye forlod Partners sammen med Henrik Tvilling for at blive den nye kreative ledelse hos Saatchi & Saatchi efter, at Simon Wooller forlod bureauet.

Men det blev åbenbart ikke den helt store succes for Peter Boye at indtage en rolle som kreativ chef.

“Det er med stor beklagelse, at jeg har accepteret Peters opsigelse. Han har ikke været glad for rollen som kreativ direktør – og ønsker nu at være mere hands-on på opgaverne”, siger Saatchi & Saatchi´s adm. direktør Thomas Falck og fortsætter:

“På den ene side er det selvfølgelig ærgerligt, når en god mand som Peter når til den erkendelse. På den anden side har det været tydeligt, at Peter ikke har følt sig tilpas i rollen”.

I stedet vil Kent Stephan Jensen, der for nogle måneder siden skiftede fra Partners til Saatchi træde ind i rolle som bureauets kreative ledelse sammen med Henrik Tvilling.

“Kent en person der bevæger sig ubesværet på alle tænkelige platforme og kan på en helt ny måde udfordre vores måde at gå til opgaverne på. På det ledelsesmæssige plan har Kent også stor interesse og mange gode idéer hvilket jeg ser frem til at få mere i spil. På den baggrund er jeg helt overbevist om at makkerparret er det helt rigtige for os”, siger Thomas Falck.