I sidste måned kunne vi berette, at Publicis Groupe i Danmark havde skåret 5 pct. af staben som følge af coronavirussen. Blandt de fyrede var Sabine Herskind, der de seneste tre år har været kreativ direktør hos Saatchi & Saatchi.
Nyheden nåede imidlertid ikke at være mange dage gammel, førend hun blev kontaktet. Og den 1. september tiltræder Sabine Herskind en nyoprettet stilling som creative director hos danske Goodiebox.
Konceptet for Goodiebox’ 180.000 medlemmer fordelt på 9 lande i Europa er, at man hver måned modtager en boks med udvalgte beauty-produkter. Prisen er 169 kr., og værdien er garanteret til mindst 550 kr.
Om sit kommende job siger Sabine Herskind:
”Min opgave bliver at videreudvikle brandet og give det mere kant. Jeg har altid arbejdet med brands, i reklamebranchen med produkter, i TV branchen med programmer, og i musikbranchen med artister. Det er første gang, jeg skal arbejde med ét brand, og jeg glæder mig vildt til udsigten til en dybere forretningsforståelse, samt at være med på den spændende rejse, som Goodiebox er på.
Hun tilføjer:
”Derudover har jeg virkelig værdsat Rasmus’ og Nikolajs’ ordentlighed og grundighed i hele ansættelsesforløbet, som har været intenst og helt utrolig fedt, men vigtigst – så er de et par seriøst fine mennesker.”
Kreativ forstærkning – internt og eksternt
Goodiebox er fra 2012, stiftet af Rasmus Schmiegelow, der er CEO, og Nikolaj Leonhard-Hjorth, der er CMO. Blandt medejerne er tele-iværksætteren Morten Strunge samt familierne bag hhv. Lind & Risør og Global Connect. De 120 medarbejdere er fordelt på kontorer i København, Amsterdam og Berlin.
Nikolaj Leonhard-Hjorth siger om forretningen:
”Vores Goodiebox udgør et øjeblik af selvforkælelse – et recharge moment for vores medlemmer. Men vi ser ikke os selv som en beauty-forretning, men som happiness powered by beauty. Og det er netop denne happiness, vi arbejder bevidst med – og gerne i en større narrativ.”
Goodiebox’ fortælling skal bredes ud, og det har kaldt på kreativ oprustning. I begyndelsen af året indledtes et samarbejde med Robert/Boisen & Like-minded. I forvejen samarbejder Goodiebox med de strategiske konsulenter Eatbigfish i London.
”Vi er glade for vores bureauer, men det er samtidig vigtigt for os, at kreativitet ikke kun er noget, vi henter ind udefra, men også selv har. Sabine Herskind besidder en rå, kreativ kraft – tilsat noget rock’n’roll – som vi glæder os meget til at kunne trække på dagligt,” siger Nikolaj Leonhard-Hjorth.
Nikolaj Leonhard-Hjorth og Rasmus Schmiegelow