Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Culture Works og NoWonder står bag kampagne for sædbanken Cryos. Se filmene her.

Drømmen om at få et barn er ikke kun den idylliske forestilling om, at alt vil være sjovt og nemt. Livet med børn er vidunderligt uforudsigeligt på godt og ondt, men uanset hvad er børn fantastiske. Dette er budskabet i en ny kampagn, ‘Kids are awesome’ fra Cryos International. Kampagnen er udviklet af brandbureauet Culture Works og de to kampagnevideoer er produceret af Nowonder. 

”Vi ved, at der for nogle kan være en stor forskel på oplevelsen af at være forældre og den til tider idylliske måde, livet som forælder bliver fremstillet på eksempelvis sociale medier. Med kampagnen vil vi på kærlig og humoristisk vis vise, at det kontrastfyldte liv med børn er fantastisk,” siger Johan Hassing, marketingchef hos Cryos International.

‘Kids are awesome’ er i første omgang udformet i to kampagnevideoer, der portrætterer to hverdagssituationer i livet med børn.  

I spændingsfeltet mellem humor og empati
Culture Works og Nowonder har haft særligt haft fokus på brugen af humor i et felt, der kræver seriøsitet og empati.

“Vi har fokuseret på, at ønsket om et barn går ud over perfekte middage, ryddelige stuer og alenetid. Vi har haft målgruppens ønske om at være forældre i hverdagens kaos og kontraster for øje og netop vist begge sider af forældreskabet. Samtidig har det været vigtigt at finde balancegangen mellem kampagnens budskab og Cryos’ kerneværdier,” siger brand lead hos Culture Works, Jesper Juul Sehested.  

Johan Hassing tilføjer: 

”Brugen af humor i kommunikationen kan synes oplagt for en sædbank, men i virkeligheden er det en kunst at balancere mellem humor, hjertevarme og den situation, mange af de mennesker, vi møder, står i, som ikke nødvendigvis er spor sjov. Det er vigtigt, at vi viser en forståelse for dette. Det synes vi, at Culture Works har formået.”

”’Kids are awesome”-kampagnen bliver vist på YouTube, Instagram og Facebook i bl.a. Frankrig, Tyskland, Danmark, Holland, Italien, Spanien og England. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club