”Salget af bureauet var min sværeste beslutning”

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Reklamedirektør fortryder dog ikke, at han solgte bureauet, for det var det rigtigste at gøre.

Niels Ranum, der er den ene del af lederduo’en i Zupa Recommended , fortæller i Jyllands-Posten, at den sværeste beslutning i sin tid som leder, var da han skulle sælge Zupa til Recommended:

”Der var en masse rationelt rigtigt i det og jeg har ikke fortrudt det eet sekund. Men det var en meget svær beslutning at sælge noget, man selv havde startet op og haft mange følelser i klemme i”.

Derudover fortæller han i artiklen – som er led i serien ’topjob’ –  at den egenskab han helst ville være foruden er sin overansvarlighed. For når den tager over, så kan det være dræbende for kreativiteten.

På spørgsmålet om, hvem der er Niels Ranums karrieremæssige forbillede, svarer han Barack Obama og Bill Clinton for deres måde at kommunikere og nå ud til masserne på (Jyllands-Posten Erhverv&Økonomi, p. 11).