Samsung får mange visninger på at håne Apple-fans

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Apple sælger bunker af telefoner – men Samsung får flere visninger på film, der håner Apple-fans.

Apple har meldt om enorm succes med salget af den nye iPhone5 – 5 mio. på de første dage. Men samtidig kan AdAge fortælle, at hovedkonkurrenten Samsung faktisk har haft held til at slå Apple på listen over virale visninger.

Man kan så diskutere, om Samsungs aggressive markedsføring, hvor man skoser alle de ventende Apple-fans under temaet “The Next big thing is already here” reelt hjælper Apple.

Det er ellers ikke fordi Samsung lægger fingrene imellem. I den nyeste film sidder der en Samsung-fan i køen, fordi han holder pladsen for nogen andre – der viser sig at være hans forældre.

AdAge noterer, at det lykkedes Apple at dominere forbruger- og tech-medier i ugen, hvor iPhone5 blev lanceret – men i den første uge, hvor telefonen var til salg, toppede Samsungs Galaxy SIII kampagne listen med 13,2 mio. visninger. Kampagnen hoppede dermed fra en 3. plads til en 1. plads, mens Apples næsten 7 min. lange introduktionsvideo faldt fra en 3. til en 5. plads med 3,7 mio. visninger.

Samsung formår i det hele taget at opnå mere opmærksomhed om sine kampagner end Apple. AdAge noterer, at siden Apple offentliggjorde iPhone5 har Samsung på tværs af kampagner opnået 26 mio. visninger mod Apples 11 mio.

https://www.youtube.com/watch?v=nf5-Prx19ZM

https://www.youtube.com/watch?v=xNsGNlDb6xY