Samsungs hypno-kampagne får dig til at glemme din yndlingsserie

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

RelationsPeople og svenske Wenderfalck står bag Samsungs hypnotiske kampagne ’Unspoil Me’, der tager ’bingewatching’ til nye højder.

Samsung er i disse dage gået i luften med kampagnen ’Unspoil Me’, som især henvender sig til film- og serieelskere, der enten er trætte af spoilers, eller som bare går og drømmer om at gense deres yndlingsfilm, som var det første gang.

Bag kampagnen står Samsungs danske bureau RelationsPeople og det svenske bureau Wenderfalck.

’Unspoil Me’ er en såkaldt digital hypnosetjeneste, hvor hypnotisørerne Fredrik Praesto og Ulf Sandstrøm guider brugeren igennem selvhypnose, der kan hjælpe film- og serieelskeren mulighed for at glemme hele eller dele af deres yndlingsfilm eller -serier.


Hypnotisør Ulf Sandstrøm

”Det bliver mere og mere almindeligt at bingewatche – altså maraton-serier. Derfor satser vi hos Samsung stort på at kunne tilbyde et lettilgængeligt og bredt indhold af både film og serier i vores Smart TV. Jeg tror de fleste af os gerne ville kunne se vores yndlingsserie eller film igen som var det første gang. Derfor er vi glade for nu at kunne give mulighed for netop det gennem online hypnose,” siger PR officer hos Samsung Elin Axelsson.

Kampagnen er primært drevet gennem PR, på digitale platforme, influencer-samarbejder og advertorials.

Kampagnen bygger på fakta
Kampagnen bygger på en undersøgelse af 3.000 danskers tv-serievaner. Undersøgelsen, der er foretaget af GFK Norm, påviser at hver femte dansker (18 pct.) bruger gennemsnitligt 6-10 timer om ugen på at se serier, imens 65 procent bingewatcher, dvs. ser serier i flere timer i træk.

Undersøgelsen viste til gengæld også at 42 procent af danskerne har været udsat for spoilers, dvs. afsløring af vigtige detaljer om seriens plot, hvilket fik næsten hver femte (17 pct.) til at opgive, at færdiggøre eller påbegynde en serie.

Den digitale hypnose kan findes her.