Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Santander Bank lavede en organisationsændring i foråret, hvor de nordiske marketingdirektører fik større ansvar. Det har nu betydet, at der også bliver skiftet ud på mediabureausiden.

Santander Consumer Bank har besluttet at samle mediabureauydelserne i Norden.

Derfor har man skiftet fra flere mediabureauer i Norden til Havas og S360, der kommer til at gå på tværs.

Mens Havas, der ledes ud fra Sverige med teams i hvert land, kommer til at varetage mediestrategi, mediaplanlægning og mediaindkøb i Danmark, Sverige, Finland og Norge i forhold til offline og webtv, vil S360 stå for performance marketing. Aftalen træder i kraft fra denne måned.

Aftalen med de nye mediabureauer kommer efter, at Santander Bank i foråret lavede en ny nordisk organisationsstruktur, hvor marketingdirektøren i hvert land gik fra at have en koordinerende rolle til at have et nordisk ansvar for medarbejdere, budget og kampagner.

I den forbindelse blev Niels Linnetved, der har været i Santander Bank i 11 år, ny nordisk marketingdirektør efter Jeppe Madsbad Lauritzen, der stoppede i juni 2020.

”Vi er gået fra strategien om at have flere en nordisk organisation samt bureauer på tværs af Norden for at kunne bygge synergier,” siger Niels Linnetved til Bureaubiz.

Havas i Danmark er naturligvis glade for at have fået en ny kunde:

“Vi er naturligvis stolte over resultatet af denne pitch, også hos Havas Danmark, og vi ser frem til vores nye partnerskab med Santander, der allerede har fået en flyvende start med de første kampagner i disse uger”, siger Johnny Twile, CEO, Havas Danmark.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club