Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Marketingdirektør Christian Linnelyst har fået ny chef. Hun er norsk og arbejder ud af Stockholm.

De organisatoriske ændringer som følge af SAS’s beslutning om at nedlægge den nationale selskabs-struktur tager mere og mere form og får nu konsekvenser for marketingafdelingerne.

Hidtil har Lars Bording som medlem af direktionen for SAS Danmark haft et bredt ansvar for salg, markedsføring, customer support, e-learning og meget andet. Men hans ansvarsområde indskrænkes betydeligt, og derfor har han valgt at sige farvel til selskabet.

I stedet har Per Møller Jensen fået ansvar for salg og distribution – men ikke marketing.

I forbindelse med beslutningen om at nedlægge de nationale selskaber blev Robin Kamark udnævnt til koncernens øverste chef for salg og markedsføring. Han har nu gjort norske Merete Møystad til vice president for global marketing og hun bliver således marketingdirektør Christian Linnelysts nye chef.

Det er en udvikling, han hilser velkommen.

“Tidligere har markedsføringen været styret suverænt i de nationale selskaber. Nu bliver der mulighed for at opnå flere synergier på tværs af markederne, og det tror jeg er godt”, siger Christian Linnelyst og fortsætter:

“Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget præcist om, hvad der kommer til at ske – vi er midt i store forandringer, hvor nye folk skal finde deres fodfæste – men jeg kender Merete Møystad godt og hendes syn på markedsføring. Så det er mit håb, at vi kommer til at opleve en pragmatisk tilgang til koordineringen af markedsføringen.

Der er stadig store forskelle på SAS’s situation i de forskellige lande og derfor er der større muligheder for synergier på nogle områder frem for andre. F.eks. tror jeg, at massekommunikationen fortsat vil gøre sig bedst med stærkt lokalt præg – dog helst med en fælles tone – mens områder som f.eks. Eurobonus og dialog-markedsføring vil være områder, hvor der oplagt kan findes synergier”, siger Christian Linnelyst.

Han samarbejder i Danmark med Wibroe, Duckert & Partners om en meget rost reklamekampagne, mens Gekko/Relationshuset arbejder med dialog-markedsføring.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club