SAS samler sine globale investeringer for paid search, SEO og media hos Mindshare og GroupM.
Tidligere har de været spredt hos Mediacom, der stod for Danmark og internationalt; Mindshare i Norge, Trekroner i Sverige og search stod LBi for på globalt plan.
Baggrunden for skiftet er at drive en dagsorden, der handler om omnichannel og personalisering af markedsføringen.
”Vi er sat i verden for at gøre livet lettere for Skandinaviens Frequent Travelers, og vores opgave er at vinde slaget om deres fortsatte loyalitet. I den forbindelse har vi identificeret et behov for at konsolidere vores media partner-setup for at være i stand til at levere en forøget personalisering af rejseoplevelsen gennem en integreret tilgang til media og kommunikation,” siger Didrik Fjeldstad, der er VP brand & marketing for SAS.
Han fortsætter:
”Vi ser vores konsoliderede set-up med Mindshare som et meget vigtigt skridt på den rejse, hvor øget agilitet, brand experience og udvikling af kunderejsen vil være helt centrale skridt. GroupM havde i forvejen dele af SAS-budgettet, men har altså nu vundet det hele på tværs af media og digitale aktiviteter i en konstellation mellem Mindshare og GroupMs mange specialistfunktioner.”
Hos GroupM siger nordic CEO Jonas Hemmingsen:
”SAS’ vision for fremtiden er meget inspirerende og sammen kommer vi til at bygge et team med en fælles ambition om at udfordre den konventionelle tilgang til marketing. Så vi har ikke bare vundet en konkurrence – vi er på vej ind i et fremtidigt partnerskab, der bygger på en open agency- tilgang som giver os mulighed for at dele talent og kompetencer med henblik på at realisere det fulde potentiale i kunde/bureau relationen.”
SAS samarbejder desuden med Wunderman, NoA, OTW og Neustar.