Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Svensk bureau har hidtil stået for digitalt arbejde - men har nu også leveret en kampagne til Norge og Sverige. Svensk film får premiere i dag.

I Danmark nyder Wibroe, Duckert & Partners SAS-kampagne stor anerkendelse. Den er dog aldrig fundet anvendelig på de øvrige nordiske markeder.

Nu kommer der så for første gang i tre år en ny reklamefilm i Sverige, og den er lavet af det tidligere digitale bureau, Daddy, der nu lyder navnet Crispin Porter + Bogusky Europe.

Filmen får premiere i dag, og kan ses på Resume’s hjemmeside.

“Vi ønsker at berette om vores tidsbesparende tjenester. Vi kan ikke vurdere kundernes tid. Det må de gøre selv. Budskabet er, at du skal tage hånd om din tid,” siger markedschef Ulf Hermansson Samell til Resume.

Filmen kommer ikke til at køre i Danmark, fordi man her har sin egen velkørende kampagne. SAS’s danske marketingdirektør har dog tidligere fortalt, at der ikke bliver lavet nye film i kampagnen, og at man generelt er på udkig efter, hvordan man skal organisere sig både bureau- og kampagne-mæssigt i Norden.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club