SAS og Nykredit indleder strategisk samarbejde

FiG

Samarbejdet gælder Eurobonus-programmet, hvis medlemmer har en overrepræsentation af Nykredit-kunder.

At kombinere loyalitetsprogrammer har man set flere eksempler på, og bl.a. har Matas haft succes med at koble andre forretninger på sit kundeklub-koncept.

Nu vil SAS også til at udvide sit Eurobonus-program. Første initiativ er et strategisk samarbejde mede Nykredit.

Konkret betyder samarbejdet, at bankkunder fremover har mulighed for at optjene EuroBonuspoint, hvis de har eller får knyttet et Nykredit Mastercard til deres konto. Hvis de er eller kommer med i Nykredits kundekoncepter Plus, Premium eller Private Banking, kan de tjene endnu flere point.

Det er vurderingen, at det styrker værdien for medlemmer af EuroBonus, at de kan tanke point på noget helt andet end rejser, og det kan give bankkunderne i Nykredit en ekstra fordel.

“Vi er rigtig glade for aftalen med Nykredit i Danmark, som er det første store strategiske skridt i udviklingen af EuroBonus. Vi har et af verdens bedste loyalitetsprogrammer og ambitioner om at gøre det endnu bedre,” siger koncerndirektør for salg og marketing Eivind Roald, SAS. Og det stopper ikke her.

“Vi vil nu udvide med en række partnere, så vores kunder kan optjene endnu flere point. Vi har planer om at udvide med andre brancher, og målet er, at kunderne kan optjene mange point og flyve for point fra et fælles loyalitetsprogram,” siger Eivind Roald.

Samarbejdet underbygges yderligere af en undersøgelse fra Epinion, som fortæller, at 45% angiver, at de vil bruge deres kreditkort mere, hvis der er mulighed for at tjene EuroBonuspoint på det.

SAS har desuden spurgt et udsnit af sine godt 600.000 EuroBonus-medlemmer i Danmark og 13% af dem svarer, at de er kunder i Nykredit Bank. Nykredit Bank har en andel på 6% af det generelle bankmarked.

“Epinion-analysen viser, at kunderne er mere opmærksomme på de fordelsprogrammer, som bankerne har, end man måske umiddelbart er tilbøjelig til at tro. Jeg er overbevidst om, at kundefordele bliver en stadig vigtigere konkurrenceparameter blandt bankerne,” siger koncerndirektør og chef for kundeområdet i Nykredit, Karsten Knudsen.