SAS vil sælge reklamer i flyet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Der skal penge i kassen. Det skal reklamer og salg af bonuspoint afhjælpe med.

Passagerne hos SAS kan forvente at få serveret reklamebudskaber sammen med kaffen næste gang de skal ud at flyve.

SAS er nemlig i gang med at finde alternative måder at skaffe indtægter på og det kan f.eks. være på følgende måde:

”Det er kaptajnen. Vi lander i København om 10 minutter. Temperaturen er minus 2 grader. Og så kan vi oplyse, at der er et hyggeligt julemarked i Tivoli helt frem til juleaften. Tak fordi De fløj med SAS”.

Også SAS bonus’ program skal skaffe indtægter og her har flyselskabet allerede solgt millioner af bonuspoint til andre virksomheder, som benytter dem i markedsføringen.

”Vi vil udnytte, at vi har en stor, attraktiv og meget loyal kundebase. Det kan skabe en betydelig omsætning for SAS, og indtjeningen på den type aktiviteter er meget høj, fordi vores omkostninger er minimale”, SIGER Flemming Jensen, koncerndirektør i SAS, til Jyllands-Posten.

SAS bliver ikke det første flyselskab, der læser reklamer op. Det har Ryanair ifølge Jyllands-Posten gjort i årevis.

Jyllands-Posten Erhverv, p. 11.