Saxo Bank opruster med ny marketingboss fra B&O

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

En nyoprettet stilling som Chief Experience Officer forener bankens globale marketing, digital og kommunikation. Denne nye direktør er hentet hos B&O, som nu skal finde ny marketing direktør.

Saxo Bank øger fokus på kundeoplevelsen – og opruster samtidig ledelsesmæssigt på marketing, digital og kommunikation.

Det sker ved at samle det globale ansvar for kundeoplevelsen hos én person, Philip Wegloop, i en nyoprettet stilling som CXO, Chief Experience Officer.

Dermed får Marketing, Digital og Kommunikation ny øverste chef, herunder også Mia Hougaard Christiansen, der i november sagde farvel til AdPeople for at tiltræde som marketingdirektør.

Philip Wegloop kommer fra B&O, hvor han har været i godt to år – det seneste halvandet år som Global Consumer Marketing Director. Her skal man nu ud at finde ny marketingdirektør.

Før B&O var Philip Wegloop syv år hos Nordea, hvor han de seneste knap fire år havde den halv-lange titel Senior Vice President, Head of Customer Insight & Market Intelligence.

Saxo Bank fremhæver i den forbindelse hans erfaring og track record i at ”identificere, udvikle og levere kundeoplevelser, der overgår forventningerne.”

Ansættelsen af Philip Wegloop, der tiltræder 1. oktober, offentliggøres blot få dage efter, at en anden nyoprettet stilling blev lanceret: En COO, som Søren Kyhl tiltræder den 1. januar. Søren Kyhl kommer fra Danske Bank, hvor han som global chef for Transaction Banking havde ledelsesansvar for godt 400 medarbejdere.

I Saxo Bank vil Philip Wegloop referere til selvsamme Søren Kyhl.