Saxo Bank øger fokus på kundeoplevelsen – og opruster samtidig ledelsesmæssigt på marketing, digital og kommunikation.
Det sker ved at samle det globale ansvar for kundeoplevelsen hos én person, Philip Wegloop, i en nyoprettet stilling som CXO, Chief Experience Officer.
Dermed får Marketing, Digital og Kommunikation ny øverste chef, herunder også Mia Hougaard Christiansen, der i november sagde farvel til AdPeople for at tiltræde som marketingdirektør.
Philip Wegloop kommer fra B&O, hvor han har været i godt to år – det seneste halvandet år som Global Consumer Marketing Director. Her skal man nu ud at finde ny marketingdirektør.
Før B&O var Philip Wegloop syv år hos Nordea, hvor han de seneste knap fire år havde den halv-lange titel Senior Vice President, Head of Customer Insight & Market Intelligence.
Saxo Bank fremhæver i den forbindelse hans erfaring og track record i at ”identificere, udvikle og levere kundeoplevelser, der overgår forventningerne.”
Ansættelsen af Philip Wegloop, der tiltræder 1. oktober, offentliggøres blot få dage efter, at en anden nyoprettet stilling blev lanceret: En COO, som Søren Kyhl tiltræder den 1. januar. Søren Kyhl kommer fra Danske Bank, hvor han som global chef for Transaction Banking havde ledelsesansvar for godt 400 medarbejdere.
I Saxo Bank vil Philip Wegloop referere til selvsamme Søren Kyhl.