Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Tv-stationen tager nu imod digitale film. Foreløbig ændrer det dog ikke noget på de indholdsmæssige muligheder.

Et fysisk bånd, der skal afleveres til en tv-station. Den del af processen omkring en reklamefilm kan man nu undgå hos SBS Tv.

Revenue manager Kasper Krüger antager, at bureauer og annoncører dermed kan opnå en besparelse.

Men der ligger ikke umiddelbart en besprelse hos SBS og der sker i øvrigt ikke ændringer i arbejdgange omkring indrykning af reklamefilm.

“Overskriften er for os, at det skal blive lettere at handle med os. Om en digitalisering kan give nogle andre muligheder – som f.eks. ændrede indrykningsfrister – det ligger ikke i kortene. I hvert fald ikke i første omgang. Om der skulle dukke nogle nye muligheder op, det må vise sig, når vi får nogle flere erfaringer med systemet”, siger Ksper Krüger.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club