Scanad-kunde fik kontaktchef til at stifte nyt bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Dækkæden, Point S, var en af Scanads nyeste kunder, men reagerede prompte, da bureauet gik konkurs. Dét blev starten på et nyt bureau.

“Vi reagerede straks, da der opstod usikkerhed, og har lavet en aftale til anden side.”

Sådan lød det fra formanden for Point S, Paul Bjerring, da Scanad gik konkurs i slutningen af maj.

Dækkæden var en af bureauets nyeste kunder, og forholdet nåede således ikke at vare længe. Hvem det nye bureau var, ønskede man dengang ikke at oplyse – men nu viser det sig, at kædens nye bureau vitterligt er et nyt bureau: Nemlig Empatico i Aalborg.

Og selv om Point S kun var kort tid hos Scanad, så nåede man at knytte sig til bureauets kontaktchef.

Det var Jens-Ole Nielsen, der bekræfter Paul Bjerrings udlægning:

“Kort efter konkursen blev jeg ringet op af Paul Bjerring: “Vi vil gerne med dig.” “Med mig? Jamen, jeg er på vej ud for at gå tur med min kone”, refererer Jens-Ole Nielsen.

Opringningen fik sat nogle tanker i gang hos eks-kontaktchefen. Med Point S, der gerne ville fortsætte samarbejdet, måtte han enten finde et job eller begynde for sig selv.

“Da andre kunder kort efter henvendte sig, så endte det med at blive et nyt bureau,” siger Jens-Ole Nielsen.

Point S blev således den første kunde i Empatico, der på flere måder gerne skulle være et nyt bureau.

“Jeg har været 25 år i reklamebranchen, og der er ganske vist kommet andre medieplatforme til – men derudover har den ikke udviklet sig meget. Man ser fortsat eksempler på, at kunden betaler for tomgang på bureauet, som i øvrigt vælger teams ud fra ledig kapacitet og ikke ud fra de kompetencer, der er nødvendige for at løse opgaven – og tilføre kunden værdi. Jeg støvede mit netværk af og opdagede, at jeg kunne trække på 60 freelancere, hvis kompetencer jeg kender,” siger Jens-Ole Nielsen.

Empatico flytter om kort tid til lokaler i Aalborg, og ud fra pipelinen forventer Jens-Ole Nielsen, at der inden årets udgang vil være 5-6 medarbejdere på bureauet – eller tovholdere, som han kalder dem, fordi deres opgaver vil være projektudviklende og koordinerende.

I er glade for italiensk i det nordjyske bureaulandskab – først Clienti og nu Empatico …

“Jeg var nu først med Empatico, men jeg har ikke noget specielt forhold til Italien – men jeg har et stærkt forhold til empati i kommunikation,” siger Jens-Ole Nielsen.

For Point S’ vedkommende har billedet i øvrigt ikke ændret sig væsentligt siden tiden med Scanad: Kæden har hidtil fokuseret på de indre linjer, primært i form af en sundere økonomi og et større forhandlernetværk, men er nu parat til at gå mere offensivt ud. Det vil ifølge Paul Bjerring ske i løbet af efteråret.

Hvad angår det tidligere Scanad, så blev det forleden officielt, hvad Bureaubiz omtalte i forrige måned: At den tidl. adm. direktør i Scanad, Robert Rasmussen, var på vej til Andersen & Blæsbjerg. Her er han nu blevet kontaktdirektør. Og Andersen & Blæsbjerg er, som tidligere nævnt, flyttet ind i den ejendom i Odense, som Robert Rasmussen ejer – og som før har huset Scanad.

Desuden er flere Scanad-kunder som f.eks. Daloon og Profil Optik flyttet med.