Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Foto: Peter Therkildsen

Corona fik Scandlines til at genoverveje brugen af mediabureau.

Rederiet Scandlines valgte sidste år på baggrund af Covid–19 at trække enkelte mediebookinger in-house for at finde ud af, om mediekompetencen fremadrettet skulle ligge internt eller eksternt. Resultatet blev, at hovedparten af mediebookingen fortsat skal ligge eksternt, men, at man holder SoMe internt.

I starten af 2021 valgte man så uformelt at sondere markedet,  og på baggrund af dette, har man valgt mediabureauet Tre Kroner Media, som dermed erstatter IUM.

Med Tre Kroner Media har Scandlines valgt et mindre mediabureau med en stærk svensk profil og et hold i Danmark, som er meget dedikeret, kreativt og fagligt stærkt, skriver man i en pressemeddelelse.

Grunden til, at man valgte netop Tre Kronor Media var tilknytningen til det svenske marked, siger head of CRM & campaigns hos Scandlines, Line Nielsen:

“Det svenske marked er et meget vigtigt marked for Scandlines, hvilket er blevet endnu tydeligere under corona og nu, hvor vi er på vej ud af pandemiens stramme klæder. Derfor har vi prioriteret et bureau, som har indgående kendskab til det svenske marked uden at vi mister fokus på det danske marked.”

Og fra Tre Kronor Medias COO, Ulrik Thyregod, lyder det:

”Vi er utroligt glade for, at Scandlines har valgt os som sit nye mediebureau. I Scandlines får vi en samarbejdspartner, som har en stærk organisation med dygtige folk, der gør meget ud af at involvere os. Samarbejdet kommer til at have meget fokus på den strategiske rådgivning og sparring, hvilket vi ser meget frem til. I fællesskab ser vi frem til at skabe gode resultater for Scandlines.” 

De øvrige bureausamarbejder hos Scandlines er med Advice og Marvelous som kreative bureauer og Merkle som digitalt bureau.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club