Berlingske vil for andet år i træk kåre årets CMO, og nu har man offentliggjort de 5 nominerede, som valget står mellem. De 5 er alle mænd og kommer fra vidt forskellige brancher:
- Anthony Lim, salgs- og marketingdirektør i Call me
- Christian Agger, e-handels- og marketingdirektør, Saint-Gobain Distribution Denmark, som bl.a. ejer vvs-virksomheden Brødrene Dahl
- Morten Møller Madsen, marketingdirektør i Nykredit.
- Kasper Granat, marketing og produkt-direktør, Kvik
- Tore Pein Jensen, CMO, Momondo.
Både Anthony Lim og Tore Pein Jensen fremhæves for at være medvirkende til at sætte deres virksomheder på dagsordenen. Call me med kampagnen Tal ordentligt og Momondo, der med dygtig brug af digital marketing ifølge Berlingske, er “kommet på alles læber”.
Også Christian Agger har med Brødrene Dahl været dygtig til at udnytte det digitale og vandt således sidste år e-handelsprisen.
Morten Møller Madsen fremhæves for at have været en af de drivende kræfter bag gennemførelsen af Nykredits nye strategi »Winning the Double« og har også været med til at udvikle og indføre Nykredits privatkundekoncept »Boligbank«, der spiller hovedrollen i selskabets strategiske positionering med fokus på de danske boligejere.
Kasper Granat fremhæves som en åben og modig CMO, der samtidig har fuldt fokus på vækst og forretningen og som har været med til at øge Kviks salg med mere end 20 procent.
Kåringen sker i samarbejde med Agillic og SAS Institute og juryen består af Jakob Bernhard Knudsen, CMO i Arla ,Morten Boye, CMO i Carlsberg Danmark, Ricky Wilke, Institutleder på CBS, samt Jens B. Arnesen, direktør for bladsalg og marketing i Berlingske og formand for juryen.
Kilde: Berlingske