Af Peter Engholm 25@mail.dk

Demenslinjen har et lille budget - og et stort behov for at forklare, hvad alzheimer gør ved mennesker. Det er der kommet et spot ud af. Se det her.

Store budgetter og produktionsmæssigt storslåede reklamefilm … må vente til en anden artikel. For når kunden er Alzheimerforeningen, og målet er et spot til tv, så er realiteterne – og dermed opgaven – en anden.

Søren Parup underviser på Skolen for Visuel Kommunikation, men har også et enmandsbureau ved siden af, Parup’s Art Force. Blandt kunderne er netop førnævnte forening:

”Her handler det om at få meget ud af lidt. For forventningerne fra Alzheimerforeningen og Demenslinjen var for så vidt store, men det var budgettet ikke – hvad der ofte er tilfældet i denne type forening. Målet var ramme hårdt og effektivt i hjertet, tilgangen var at tænke enkelt – og resultatet blev at genskabe, hvad det er, der sker for en dement. Nemlig at tingene – minder, venner, talegaver, sex, gåture – falder ned i et sort hul, ind i glemslen,” siger Søren Parup.

Filmen, der kan ses forneden, er blevet skabt sammen med Ulla Rørdam og Welcome Post. Den kommer på tv i form af et OBS-spot.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club