Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Lego har endnu en gang præsteret et fantastisk regnskab - og det indebar en anderledes optræden for en topchef foran verdenspressen.

Lego er blevet et globalt superbrand efter årevis med vækst, og det betyder, at et pressemøde i Billund om årsregnskabet trækker globalt medie-bevågenhed.

Og når nu verdenspressen finder vej til Billund, kan de da lige så godt få noget ekstra med hjem. Det sørgede topchefen, Jørgen Vig Knudstorp, for da han inspireret af The Lego Movie og Oscar-uddelingen optrådte temmelig utraditionelt for en topchef på pressemødet.

“Det er endnu et rekordår – det bedste år nogensinde for Lego-gruppen, så ligesom ved Oscar-uddelingen og i biografsalene sidste år, så synger og danser vi også,” lød det fra Jørgen Vig Knudstorp, hvorefter han brød ud i sang og dans:

Everything is awesome. Everything is cool when you’re part of a team. Everything is awesome when we’re living our dream (se det her)

The Lego Movie har været en kæmpe succes for Warner, der har produceret den, og den indgik som en del af underholdningen ved søndagens Oscar-uddeling. Jørgen Vig Knudstorp tilskriver også filmen en del af Legos succes. Indtjeningen på filmen ligger hos Warner, men den har været god for brandet, og desuden har produktserien fra filmen også solgt godt.

Så Lego har virkelig noget at synge og danse for. Omsætningen steg med 13 pct. til 28,6 mia. kr. og bundlinjen steg med 15 pct. til 7 mia. kr. (efter skat). Det er tal, der placerer Lego i særklasse på legetøjsmarkedet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club