Se og Hør: Nyt bureau og ny kampagne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bladet havde behov for at råbe højere, og det har ført til en udskiftning af BBDO og det koncept, der blev lanceret i 2009.

I al ubemærkethed har Se og Hør skiftet bureau, og nu er bladet så klar med en helt ny kampagne.

Bureauet er McCann Copenhagen og temaet er “Få det hele med” (se første film her).

“Se og Hør er et brand, der trækker stærke reaktioner, og det gør det til et rigtig interessant produkt for et bureau at arbejde med,” siger adm. dir. Morten Ingemann, McCann, og fortsætter:

“Udfordringen i kommunikationen på et sådan produkt er at finde den rette balance mellem det højtråbende og mere underspillede. Vi synes, vi har fundet helt ind til nerven i Se og Hør og kommunikeret det uden dikkedarer.”

Og heri er produktchef, Kenneth Madsen enig.

“Vi føler virkelig det er lykkedes at ramme Se og Hørs sjæl meget præcist. McCann har leveret et kommunikations koncept, der på en enkel og klar måde fortæller, at det er i Se og Hør, man kan få det hele med om de kendtes verden,” siger han.

McCann erstatter BBDO, der stod bag et koncept under temaet “der bliver nok at snakke om…”. Det koncept blev lanceret i 2009, så der er tale om en relativt hurtig udskiftning.

“Konceptet var knap så markant som det nye. Men konkurrencen om Se og Hørs stof er blevet intensiveret, og derfor følte vi et behov for at råbe noget højere for at manifestere Se og Hørs position på området,” siger Kenneth Madsen.

Han vil ikke gå nærmere ind på omstændighederne omkring bureauvalget. Men da McCanns ledelse består af en række tidligere BBDO-chefer, som blev rekrutteret i 2009, er det ikke svært at få øje på relationerne.