Search-selskab skifter navn

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Navneskiftet skal synliggøre Outriders tilknytning til Danmarks største kommunikationsgruppe. Bureauet havde fremgang, har vendt minus til plus og ansat en ny SEO Manager.

Juridisk er Outrider en del af MEC-gruppen. Realiteten er dog, at selskabet har fungeret som search marketing selskab for kunderne i GroupM, der er Danmarks største kommunikationsgruppe med bureauer som Mediacom, MEC, Maxus og Mindshare.

Den rolle skal nu synliggøres med et navneskift til GroupM Search.

“Det har længe været et internt ønske, at gøre vor relation til gruppen mere klar. Vi er meget stolte af at være en del af et af de største globale rådgivningsnetværk indenfor media og marketing, og understreger med navneskiftet dette tilhørsforhold yderligere,” siger direktør Niels Langballe.

Der er idag stor fokus på at inddrive maksimal synergi og effekt mellem mediekanaler. Seneste undersøgelser hos GroupM viser at en bruger interagerer med et brand op til 22 gange, før feks. køb, og søgemaskiner er typisk online udgangspunktet for en forbrugers vej frem til et køb eller en given handling.

“Som led i en global strategi øger vi vores fokus på Search yderligere og derfor har vi ansat Jesper Jørgensen som SEO Manager,” siger Niels Langballe.

Jesper Jørgensen har gennem 3 år drevet og implementeret SEO løsninger for bl.a. mobilselskabet CBB, Danske Spil og Viasat hos Deducta og Atcore, og han bliver del af et team med kompetencer inden for teknisk og redaktionel optimering af websites til søgemaskiner.

Outrider kom ud af 2010 med en solid vækst, og det lykkedes at vende et minus i 2009 til et plus.

Nøgletal for GroupM Search

  • Bruttoavance 9,0 mio. kr. +40,6 pct.
  • Bruttoavance pr. medaqrbjeder 900.000 kr. +12,5 pct.
  • Lønandel 78,1 (82,7)
  • Resultat af primær drift +0,147 mio. kr. (-0,173 mio. kr. i 2009)

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz