Seat’s spansk/tyske univers, som &Co har skabt, har virket rigtig godt. Men nu er tiden inde til at komme videre.
Således formulerer Seat’s danske direktør, Jesper Stoltenberg-Mathiesen opgaven.
Den aktuelle udfordring er at fokusere mere på den grønne bølge, som han mener, vil vare i nogle år endnu. Dertil kommer et ønske om generelt at hæve kendskabet til Seat.
Men løsningen af opgaven har fået et forløb, der har bragt mærkets bureausamarbejder i spil.
“Vi stod med en konkret udfordring, som &Co ikke kunne løse inden for rammerne. Det kunne Zupa så, og derfor er de bureau på den konkrete opgave,” siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen.
Opgaven er startet digitalt men med mulighed for at anvende den i andre medier, og derfor har Zupa da også stået bag de reklamefilm, der vises på tv.
Kontrakten med &Co eksisterer dog fortsat og der er ikke nogen kontrakt med Zupa.
Jesper Stoltenberg-Mathiesen siger, at alle bolde er oppe i luften.
“Nu skal vi på et tidspunkt evaluere processen med Zupa og have kigget på fremtidens udfordringer. Hvem der kommer til at lave hvad, er der intet besluttet om. Det kan blive Zupa, det kan blive &Co, det kan blive Zupa og &Co eller det kan blive en helt fjerede løsning,” siger Jesper Stoltenberg-Mathiesen.
Seat markedsføres i Danmark af Semler Gruppen, der også står bag VW, Audi og Skoda. &Co kender selskabet rigtig godt, da bureauet for nylig har fået Skoda på kundelisten og i forvejen håndterer Audi.