Af Emil Malte Simonsen emil.s@bureaubiz.dk

Et nyt bureau vil bruge personalepolitik til at skabe bedre kreative performance marketing-løsninger. Bureauet hedder Mighty Monday, og har udelukkende tidligere Obsidian Digital-folk i partnerkredsen.

Seks digital marketing-personer, alle med en fortid hos Obsidian Digital, har i dag slået dørene op for et bureau, som de kalder et kreativt performance marketing-bureau. Bureauet har til huse i København og hedder Mighty Monday – fordi mandagen skal hyldes, lyder det i en pressemeddelelse. 

Bureauet vil bruge personalepolitik og -velfærd som en central del af deres produkt. De slår sig derfor på at have arbejdsgiverbetalt pension, sundhedssikring og orlovsordning indskrevet i fundamentet. I pressemeddelelsen lyder ræsonnementet, at kunderne får “et stærkere produkt på baggrund af bedre arbejdsbetingelser for de ansatte.”

Der står videre i pressemeddelelsen:

”Mighty Monday skal være stedet, der emmer af god energi, dygtighed og passion, og måske vigtigst af alt: stedet, hvor alle har god tid til at tage sig af alle kunder og alle arbejdsopgaver. Vi ved, hvilke konsekvenser det kan have for produktet, der kommer ud i den anden ende, når man ikke har tid nok. Det er det, der er grobund for hele vores virksomhed.”

Og den fortsætter:

”Selvfølgelig er vores ståsted en måde at skille os ud på blandt mange aktører. Men vi tror også inderligt på, at fremtiden ligger for fødderne af de bureauer, der aktivt tager stilling og efterlever de mål, de sætter for miljøet på deres arbejdsplads. Det har unægteligt betydning for det produkt, vi kan levere til vores kunder, når fokus fra start er tid til fordybelse. Og der vil vi gerne være tilstede.”

Holdet bag Mighty Monday er Anne Sofie Sjørup, der kommer fra en stilling som head of content hos Obsidian Digital, Anders Hviid, der senest har været selvstændig i digital marketing, Christian Vestergaard, der var project manager med speciale i sociale medier hos Obsidian Digital, Rasmus Lindberg, der kom fra et job som seniorkonsulent inden for sociale medier og marketing automation hos Obsidian Digital, Martin Dean, der havde et job som senior business developer hos Obsidian Digital og Jon Mandorf, der senest var head of paid media hos iProspect.

Bureauet vil tilbyde en bred palette af digitale ydelser, oplyser bureauet i en pressemeddelelse, og nævner bl.a.: annoncering på sociale medier, herunder Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn og Twitter, e-mail marketing, marketing automation, søgemaskineoptimering, annoncering på Google og Youtube samt konceptudvikling.

Flere af partnerne har allerede været i gang i regi af det nyopstartede bureau, der dog først officielt lancerede i dag, d. 2. november. Bureauet melder i en pressemeddelelse om en omsætning på 500.000 kroner på de første to måneder samt en kundeliste, der bl.a. omfatter Telmore, Unisport, Duff Lashes, Centeo og Mobilpriser. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club