Et satireformat skal minde danskerne om alt det, der påvirker den gode søvn. Satirekampagnen er udviklet af Bedre Nætter sammen med produktionsselskabet, Dummy Entertainment. Kampagnen har karakteren ‘sengeguruen Sleepy Jan’ i hovedrollen.
Satireserien skal ses som en markering af den strategi, Bedre Nætter i slutningen af 2020 søsatte med en lancering af et contentunivers, der hed ‘Slap af’. Marketingchef i Bedre Nætter, Thomas Barker, siger i en pressemeddelelse, at man kan ramme danskerne effektivt med satireformatet.
“God søvn er facilitator for alt det, vi har overskud og energi til. Søvn er en livsstil, og derfor er det ikke nok for os at snakke om madrasser og fire ben året rundt. Med satire, der har en vigtig plads i dansk kultur, har vi en god fornemmelse af, at vi rammer ned i et format med serien her, der vil tiltale danskerne. Og som kan hjælpe med at få søvn på agendaen i de danske hjem.”
Serien med sengeguruen Sleepy Jan er i første omgang lavet i fire afsnit, der udkommer med en uges mellemrum. Serien udfoldes med flere afsnit afhængigt af responsen.
Primetime all the time
Produktionsselskabet Dummy Entertainment specialiserer sig i comedy, og står som nævnt bag idé og produktion af satireserien. Ifølge Rasmus Skjødt, der er kreativ producer og medstifter af Dummy Entertainment, giver det mening for Bedre Nætter at begive sig ud i satire, da brandets purpose er veldefineret:
”Brands skal igennem sociale media feeds kunne underholde et publikum, som var det fredag aften klokken 20.00 på DR eller TV2. Der er primetime all the time. Bedre Nætter har så veldefineret et purpose, at de kan bruge folk fra underholdningsbranchen til at skabe mere opmærksomhed omkring deres brand. Det er både interessant og effektfuld.”
Serien udkommer på Facebook, Instagram TV og senere også YouTube. Desuden skal serien bruges som en del af den generelle annoncering, oplyser Bedre Nætter til Bureaubiz.
Første afsnit kan ses her.