Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Sepias direktør Jan Olsen svarer tilbage efter, at Post Danmark i fredags forklarede, hvorfor, man havde foretrukket Bates Y&R frem for Sepia.

Sepia og Post Danmark stod åbenbart langt fra hinanden. Således lyder konstateringen fra bureauets adm. dir. Jan Olsen oven på udmeldingerne fra Post Danmark i fredags i forbindelse med afgørelsen af bureaukonkurrencen til fordel for Bates Y&R (med Emerge Wunderman på sidelinjen).

Sepia har haft DM-budgettet siden efteråret 2006, mens Bates Y&R har håndteret massekommunikationen, og sponsor- og marketingchef Jørgen H. K. Jepsen sagde i fredags, at man har meget fokus på massekommunikation, fordi image ses som en særlig udfordring i de kommende år.

“Når Post Danmark henviser til DSB´s Harry-kampagne, så er det helt klart, vi har været meget langt fra hinanden. Vi (Sepia sammen med DDB) havde i vores oplæg, den klare holdning, at det ikke hjælper at skabe tomme løfter uden produktmæssig opbakning, et synspunkt som jo i øvrigt kun forstærkes af de problemer, vi alle oplever, Post Danmark har med produktet for tiden.

Det er nemlig vores klare overbevisning, at i en sådan situation er løsningen at være direkte og relevant på kundernes præmisser, og ikke via “one-size fits all” kommunikation i massemedier. Og så har den direkte kommunikation mange eksempler på, at brandingværdien er langt højere end i den traditionelle massekommunikation. En sandhed der gang på gang belønnes på den årlige DM dag. Men sådan er verdensbilledet jo så forskelligt – netop hvad der er med til at gøre det så interessant at arbejde med kommunikation”, siger Jan Olsen.

Han undrer sig desuden over, at Post Danmark giver udtryk for den holdning, at man reelt valgte medie før man valgte bureau. Det var et ønske om kun at gå ind af døren et sted og så sammen med denne leverandør vælge kanal, der førte til udskrivelsen af konkurrencen.

“Om Post Danmark har følt, de har valgt medie, før de har valgt bureau, skal jeg lade være usagt, men på Sepia sætter vi os selvfølgelig altid ind i problemstillingen, og finder den stærkeste løsning – inden vi vælger medie – og vi er stolte over de resultater, vi har skabt sammen med Post Danmark”, siger Jan Olsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club