Sepia partner søger nye udfordringer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lars Bo Appel brænder for produktudvikling, og forlader Sepia for i højere grad at kunne dyrke denne disciplin.

Kreativ direktør og partner i Sepia, Lars Bo Appel, siger nu farvel til bureauet.

Årsagen er, at han har ønsket at orientere sin fremtid mod produktudvikling.

“Produktudvikling og markedsføring har altid hørt meget nøje sammen i min kogebog. Det har været min hverdag i mange år på Sepia, hvor jeg har haft det kreative ansvar for udviklingen af nye produkter for House Of Prince. Men eftersom man sjældent finder det på reklamebureauer, glæder jeg mig til at prøve nye veje, hvor jeg kan få mulighed for at udvikle og lancere fysiske produkter,” siger Lars Bo Appel.

Hos Sepia udtrykker Per Djervig-Chamby forståelse for Lars Bo Appel’s beslutning.

“Vi på Sepia har altid vidst, at han brænder lidenskabeligt for produktudvikling,” siger Per Djervig-Chamby og fortsætter:

“For Lars Bo handler idéudvikling om at elske problemer. Og når Lars Bo elsker nogen eller noget, gør han det betingelsesløst. Vi arbejder ikke for House Of Prince mere, så derfor forstår jeg godt hans beslutning. Men Lars Bo vil stadig være tilknyttet udvalgte opgaver på Sepia, bare i en mere fri rolle.”

Per Djervig-Chamby fortæller videre, at Lars Bo Appel’s afgang vil åbne mulighed for at få nye kompetencer ind i partnerkredsen.

Den tredje oprindelige Sepia-stifter, Jan Olsen, forlod bureauet sidste år, og dermed er et trekløver, der om nogen har sat et fingeraftryk på dialogbranchen gennem en årrække, blevet spredt.

De tre har været med til at bringe DM-filosofien og relationstankegangen langt ind i dansk erhvervsliv. Sammen og hver for sig har de vundet næsten alle de priser, der er værd at vinde – ikke bare i Danmark, men også internationalt.

Sideløbende med, at de tre partnere er gået fra hinanden, er Sepia i gang med at udvikle sig.

“Jeg tror alle i vores branche står op til forandringer hver dag. Og den eneste måde vi kan fastholde vores position på markedet, er ved at produktudvikle og generationsforny bureauet. Forandring, med andre ord,” siger Per Djervig-Chamby.

Og tilføjer, at det ser ud til at virke. Selv om 2009 var et meget hårdt år for bureauet med et underskud på knap 6,5 mio. kr., kan han i 2010 notere fremgang og nye kunder.