Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Reklamebureauet Eiffel står bag SF's nye kampagne, der sætter fokus på børns trivsel. Se filmen her.

Da det politiske parti SF i foråret kørte en kampagne om forsvarsforbeholdet, stod det københavnske reklamebureau Eiffel bag kampagnen.

Samme bureau – med hjælp fra strategibureauet Common Consultancy – står også bag SFs nye kampagne, som er en optakt til den forestående valgkamp.

Først i forbindelse med deres kampagne om Forsvarsforbeholdet. N, og nu er SF med hjælp fra bureauet i luften med en ny kampagne som optakt til den forestående valgkamp. 

I kampagnen slår SF til lyd for at gøre det kommende valg til børnenes valg ved at sætte fokus på børn og unges trivsel eller rettere mangel på samme.

”Der er ikke nogen enkel forklaring på, at flere børn og unge end nogensinde mistrives. Desværre er der heller ikke nogen enkel løsning. Og den kompleksitet er man nødt til at omfavne, hvis kommunikationen skal lykkes,” siger kreativ direktør på Eiffel, Janus Hansen.

Han fortsætter:

”Når problemstillingen er kompleks, gælder det om at gøre den kreative løsning håndgribelig. Vi har valgt at bruge sandsække som symbol på alt det, der tynger vores børn, fordi det samtidig signalerer, at mistrivsel er en samfundsopgave, som vi er nødt til at løfte sammen. Ikke bare børn og forældre, men også politikerne på Christiansborg.”

Kampagnen kører på TV, digitale platforme, outdoor og annoncer.  Se filmen nederst.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club