Umiddelbart efter nytår inviterede Shells danske retailforretning, der udgøres af ca. 330 Shell brandede tankstationer, fire bureauer til at byde ind på opgaven om at blive det nye PR-bureau.
En hurtigt og intens konkurrence er nu afgjort til fordel for Dreyer+Kvetny.
“I udvælgelsen har vi lagt vægt på kombinationen af en høj grad af kreativitet, detaljeret forståelse af et internationalt brand som Shell og vores kunder, samt ikke mindst evnen til at kunne omsætte det til resultater på det nationale marked. Og her var Dreyer+Kvetny overbevisende i deres præsentation ligesom deres tidligere arbejde har vist, at de er de rette til at løfte opgaven”, siger kommunikationschef i Shell Danmark, Regitze Reeh, i en pressemeddelelse.
Selv ser bureauet den nye kunde som et resultat af, at man over de seneste år har udviklet paletten af kommunikationsydelser for at kunne udleve sit mantra om fokus på resultater frem for discipliner.
“Grænserne mellem kommunikationsdiscipliner bliver stadigt mere udviskede. Og i takt med udviklingen inden for platforme, medier og værktøjer får den rene PR-kampagne sværere og sværere ved at lykkes optimalt, hvis den ikke inddrager elementer fra andre grene af kommunikationsfaget. Det har vi målrettet udviklet bureauet til, så vi favner en bred vifte af forskellige discipliner og værktøjer”, siger direktør i Dreyer+Kvetny, Henrik Heskjær.