Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Han får følgeskab af to andre danskere, så der er dansk repræsentation i film, cyber og direct.

Der bliver deltagelse af danske jurymedlemmer i kategorierne Direct, Cyber og Film under sommerens Cannes Lions-festival, der er verdens mest prestigegivende reklamepris.

Australsk fødte Simon Wooler fra Halbye Kaag JWT er udvalgt til Film-juryen, der fortsat er den pris, der afslutter festivalen. Simon er creative director og har gennem ti år været en nøglefigur hos Saatchi & Saatchi Copenhagen, inden han omkring årssikftet skiftede til Halbye Kaag JWT.

Sonja Lund får sæde i Direct-juryen. Hun er creative director hos RelationshusetGekko og ekspert inden for direct marketing – et område hvor hun har høstet en lang række priser gennem snart 15 år.

Sidste år var der et markant dansk islæt i Cyber-juryen, da Lars Bastholm som den første dansker nogen sinde blev udpeget som jury-formand.

Også i år bliver der dansk repræsentation i cyber, i skikkelse af Rasmus Frandsen, creative director hos LBi Copenhagen.

Rasmus har vundet mere end 40 danske og internationale priser, mens LBi som tidligere Framfab har stolte traditioner i Cannes, hvor man har vundet Grand Prix for arbejde for Nike.

“Det er stort at blive udvalgt til Cannes-juryen, og ud over hårdt arbejde venter jeg mig en masse information omkring, hvor den digitale markedsføring går hen i en tid, hvor grænserne mellem discipliner og bureautyper er slørede”, siger Rasmus Frandsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club