Af Peter Engholm 25@mail.dk

En forsvarende verdensmester, der bliver slået ud i kvartfinalen ved EM. Radiospottene for Sprite Zero fra Saatchi & Saatchi, der vandt guld i Cannes, fik blot tre nomineringer ved Eurobest i Stockholm.

En del talte for at skrue forventningerne op, da Saatchi & Saatchi fik tre radiospots for Sprite Zero på shortlisten ved Eurobest, reklameprisernes EM:

Ved Cannes-festivalen havde der været både en guldløve og sølv til spottene i Radio Lions, og de 3 nominerede spots ved Eurobest var på en ret eksklusiv shortliste: Kun 38 nominerede ud af 243 indsendte arbejder.

“Listen havde skilt fårene fra bukkene. Og jeg vil ikke sige, at vi ikke er skuffede”, siger kreativ direktør i Saatchi & Saatchi, Simon Wooller, og tilføjer:

“Sprite Zero-spottene er Europas mest belønnede radiospots de seneste to år.”

Men ingen priser ved EM, og i forhold til Cannes er det tre nye spot … er gassen gået af ballonen?

“I Cannes i juni konkurrerede vi mod resten af verden – og fik guld og sølv – og det udtrykker måske ganske godt niveauet. Men awards er ofte 8-12 personers meninger – og bestemte strømninger – der afgør resultatet, så det kan være svært at forudsige. Men derfra og til at sige “røveri ved højlys dag” om Eurobest ville være decideret umodent og dumt”, siger Simon Wooller.

Og værre er det vel heller ikke – I har også vundet i andre kategorier for Sprite Zero …

“Outdoor, print, viral, best-of-show … you name it. Men vi er ikke tilfredse, det er vi aldrig. Vi udvikler os hele tiden – og vi vender tilbage,” siger Simon Wooller.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club