Af Peter Engholm 25@mail.dk

En 10 år gammel webløsning for køle- og fryseskabskoncernen Gram Commercials skulle udskiftes, og lidt usædvanligt for denne branche blev det til et genvalg.

Efter 10 år med den samme webløsning var Gram Commercial på udkig efter et e-handelsbureau, der kan sikre virksomheden en kontinuerlig online udvikling.

Valget faldet på Hedal Kruse Brohus – det fynske bureau, der før sommerferien vandt Matas’ bureaukonkurrence om e-handel.

I Grams tilfælde var der dog ikke tale om en bureaukonkurrence, men om en længere beslutningsproces.

“Vi tog ikke en 1-til-1 test på bureauet, som vi ser som en god sparringspartner – og som vi har brugt som en entreprenør. Vi kan diskutere del-kompenenter, men hoveddelen står Hedal Kruse Brohus for – den rolle var ikke til diskussion,” siger Anders Sjøgaard, salgsdirektør i Gram Commercial.

“Det var helt klart ikke givet på forhånd, at det var os, der skulle føre Gram Commercials videre. Med deres nuværende løsning, der har så mange år på bagen, gav det dem mulighed for at bringe mange i spil, og i dét lys er vi stolte over genvalget, der er usædvanligt for denne del af branchen,” siger Lars Hedal, adm. direktør i Hedal Kruse Brohus.

Bureauet får således ansvaret for at designe, udvikle og integrere en ny avanceret webløsning, der bl.a. skal indeholde et lukket partnernet, hvor kampagner og nye markedsføringstiltag kan præsenteres. Indtil da kører man videre med 2001-løsningen, som kan ses her

Gram Commercial blev stiftet i 1901 af Hans Gram ,men er i dag ejet af japanske Hoshizaki Group. Koncernen gør sig bl.a. stærkt gældende i Norden, Tyskland, England og Frankrig.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club