De skal dyste til ungdoms-EM i reklame

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

To kreative teams er udvalgt af Creative Circle til at repræsentere Danmark til Eurobest’s ungdomskonkurrence.

Når der i år afholdes Eurobest den 28.- 30. november i London, bliver det med deltagelse af fire unge danske kreative i Young Creative Integrated Competition.

Creative Circle har netop offentliggjort, at de to hold, der skal kæmpe mod Europa-eliten i det der kaldes ’EM i reklame’ er:

  • Frederik Voetmann og Niklas Hultquist, Robert/Boisen & Like-minded.
  • Mads Schmidt, Unknown og Eva Ebbensgaard, DDB Copenhagen.

De to udvalgte teams er udvalgt pga. deres dokumenterede kunnen blandt et større parti ansøgere, der har sendt deres CV og portfolio ind til Creative Circle-bestyrelsen.

Formand for Creative Circle, Dorte Nielsen, der tidligere i år har siddet i juryen til The One Show, der også har fokus på de største unge kreative talenter, mener at de to holds mapper ’absolut har internationalt niveau’.

Hun fortæller om de udvalgte teams og de muligheder og erfaringer som deltagelse ved Eurobest giver:

“De er begge team fantastiske teams, der tidligere har gjort sig bemærket i Creative Circle-regi med deres kreative arbejde. At deltage i Eurobest er et fantastisk springbræt til verdenen. Men udover at man kan showcase sit talent internationalt, er det også bare en rigtig god øjenåbner for en selv at deltage i.”

Noget at leve op til
Sidste år til Eurobests ungdomskonkurrence løb Klara Vilshammer og Christoffer Boas med den fineste hæder i konkurrencen, da de på 24 timer skabte den bedste brief for Fondazione ANT – en organisation, der leverer gratis medicinsk behandling til kræftpatienter i deres hjem.

Eva Ebbensgaard fra det ene udvalgte team ved da også, at hun er ude i en ’standing on the shoulders of giants’-situation:

”Vi glæder os meget til at komme til London og repræsentere Danmark til Eurobest i år, og vi håber på, at kunne gøre danskerne ligeså stolte som Klara og Kristoffer gjorde det sidste år. ”

Også hos team Voetmann og Hultquist er der både glæde og let pres at spore:

Frederik Voetmann:

“Vi er selvfølgelig sinddsygt glade og stolte over at skulle repræsentere de danske faner – og ikke mindst forsvare en EM-titel fra sidste år. Så det er naturligvis også med et vist pres hvilende på skuldrene, men det tager vi med og bruger som ekstra drivkraft.”

Niklas Hultquist fortsætter:

“Vi sigter selvfølgelig efter at hive guldet med hjem. Det er helt klart målet. Men derudover bliver det jo også en kæmpe oplevelse at møde en flok talentfulde unge kreative fra hele Europa. Og så skal vi jo nok også en enkelt tur på pubben til en pint eller to, efter at vi har præsenteret vores løsning.”

Du kan se de to teams portefolio her:

Portfolie: Frederik Voetmann og Niklas Hultquist.

Portfolie: Mads Schmidt og Eva Ebbensgaard.

Det er stadig muligt at søge deltagelse til den anden ungdomskonkurrence Eurobests Young Marketers Competition igennem Creative Circle.

Deadline er mandag den 9. oktober.