I denne uge udruller Skousen en ny brandplatform, som skal øge relevansen hos kædens målgrupper og samtidig sætte fokus på kædens rådgivning.
Det betyder, at man siger farvel til det 11 år gamle univers, hvor Skousens direktør selv prydede reklamerne. Det betyder også, at man siger farvel til egenproducerede reklamer og goddag til et bureau. Det er bureauet Clienti, der er blevet valgt som leadbureau i en pitchproces.
”Direktøren har været en stærk karakter i Skousen-universet, som har øget mange danskeres kendskab til Skousen, som en stærk hvidevarekæde. Med den nye brandplatform sætter vi endnu større fokus på dét som Skousen er allerbedst til – den stærke rådgivning og at give kunderne råd til det rigtige”, siger Iben Stenholm director of group marketing i Whiteaway Group, der står bag Skousen-hvidevarekæden.
Bag den nye brandplatform ligger en positioneringsanalyse og en ambition om at står stærkere og tydeligere på tværs af Danmark, Sverige og Norge med de enkelte brands i Whiteaway Group, som foruden Skousen tæller Tretti og Whiteaway.
Den nye brandplatform, der har fået navnet ’Råd til det rigtige’ tager udgangspunkt i indsigterne fra positioneringsanalysen, hvor omdrejningspunktet var at forstå kunderejsen, fortæller Iben Stenholm og tilføjer:
”Vi ved, at langt over 50 pct. af kunderne først er i markedet efter hårde hvidevarer, når de enten er gået i stykker eller er lige ved at gå i stykker. Derudover fik vi indsigter i, hvilke drivers, vores kunder vægter højest, når de skal vælge forhandler af hvidevarer: Pris og kvalitet i produktsortimentet, men også at kunne få kvalificeret rådgivning og god service i butikkerne og online.”
Skousen har i en årrække haft et koncept omkring prismatch. I det nye brandunivers udvider man det med et produktmatch, hvor man udover at matche kunderne med den rette pris, også giver råd om og til de rette produkter.
“Skousen har altid haft stærke rådgivere og høj viden om hvidevarer – det matcher vores kreative univers nu også,” siger Iben Stenholm.
Fra Clientis commercial & client service director, Michael Le Gerstrøm Rode, lyder det:
”Vi har haft en god og tæt dialog både før, under og efter udviklingen af den nye brandplatform med Skousen. Og det er i sandhed en fryd, når vi glemmer bordkanten og spiller hinanden gode – og sammen jagter det bedste for Skousen. Vi ser frem til at hjælpe med at få brandplatform til at leve og claime vores position i markedet – og er sikre på, at Skousens målgrupper vil tage godt imod”.
Kampagnen bliver rullet ud på egne kanaler samt TV, OOH, print, radio, Some samt display.