Af Peter Engholm 25@mail.dk

Det emmer åbenbart ikke af sundhed, når maden driver ned af fingrene. Derfor skifter Kentucky Fried Chicken nu sit gamle – og genoplivede – slogan ud.

“Finger Lickin’ Good” går 50 år tilbage som slogan for Kentucky Fried Chicken (KFC), men det bliver nu parkeret på sidelinjen, når et nyt og sundere fokus lanceres.

Færre kalorier, mindre salt og fedt er ifølge Brand Republic temaet i de nye elementer på menukortet, herunder KFC’s første pandestegte kylling – selv om lidt af ideen med fried chicken så går fløjten, skulle man mene.

Kæden med i alt 800 butikker bruger i dag både raps-, solsikke- og palmeolie, men ved fremover kun at bruge rapsolie kan man reducere mængden af mættet fedt med en fjerdedel. Deruodver bliver menukortet fra efteråret også et kaloriekort.

Og mindre fedt og færre kalorier harmonerer tilsyneladende ikke med”Finger Lickin’ Good”. Sloganet har før været lagt på hylden – i ni år, for så at gøre comeback i 2008. Den nye stil er sundhed – og ikke kontinuitet, for slogan er ude igen og erstattes nu med “So Good”.

“Vi glæder os til at lancere “So Good”, fordi det er meget mere end bare et nyt slogan. Det handler om at blive bedre til alt, hvad vi laver, inkl. vores lækre mad, den indsats, vi yder sammen med vores medarbejdere, og måden vi er tilstede i lokalsamfundet,” siger Martin Shuker, managing director for KFC i Storbritannien og Irland.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club