Slikproducent bag gyserfilm

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Mars Incorporated fejrer Halloween med fire ’unbranded’ mini-gyserfilm.

I anledning af allehelgensaften har konfektureproducenten Mars og amerikanske Fox Networks samarbejdet med vordende filminstruktører om at producere små uhyggelige ’unbranded’ reklamefilm, hvor der ingen product placement er at spore nogen steder.

Indtil videre har man lanceret fire ’Bite Size Horror’-film, der kun er to minutter lange. Især ‘Floor 9.5’, der bliver præsenteret af Mars’ subbrand Skittles, har fået stor omtale. Filmen blev sendt under Yankees vs. Indias playoff baseballkamp i sidste uge, og Twitter-reaktionerne er rullet ind lige siden.

‘Floor 9.5’, som er instrueret af Toby Meakins og skrevet af Simon Allen, er en uhyggelig fortælling om en kontoransat, der efter et mystisk elevatorstop fanges på en hemmelig etage imellem 9. og 10. sal.

De øvrige tre film præsenteres af M&Ms, Starburst og Snickers.

M&Ms film, ‘The Road’ portrætterer en far og hans to døtre, der besøger en øde landevejstrækning, som ifølge rygterne skulle være hjemsøgt af motorcyklist, der angiveligt forulykkede der.

Chokoladebaren Starbursts film ‘Replacement’ handler om en lille dreng, der møder sin dobbeltgænger.

Også Snickers har fået sig egen film, ‘Live Bait’, som er en fortællingen om en fisker, for hvem rollerne pludselig byttes om.