Af FiG

CallMe har lanceret "Tal ordentlig" mens CBB Mobil støtter Børns Vilkår med 300.000 kr. Fokus er på den ordentlige samtale.

Mens CallMe har valgt en kampagneplatform under overskriften “Tal ordentlig” har CBB Mobil valgt en anden tilgang til CSR og det at tale sammen.

Det indebærer, at Børns Vilkår nu får en donation på 300.000 kr.

Det sker gennem Talegaven, der gives til velgørende organisationer, som har fokus på dialog og samtale i deres arbejde.

CBB lod danskerne stemme om, hvem der skal have dette års Talegave på i alt 300.000 kroner, som er fremkommet ved, at tusindvis af danske CBB Mobil-kunder har doneret lidt af deres mobiltelefonregning til et velgørende formål.

På CBB’s Facebookside kunne danskerne vælge, om dette års Talegave skulle gå til Børns Vilkår, Livslinien, Natteravnene, Børns Voksenvenner, Projekt Udenfor eller Girl Talk.

Valget faldt altså på Børns Vilkår med Natteravnene og Børns Voksenvenner på de næste to pladser. CBB vil give 10 kr. for hver ny kunde i juli, som fordeles mellem anden og tredjepladsen.

“Som teleselskab er vi selvfølgelig enige i, at samtale fremmer forståelsen, og at man i øvrigt skal tale pænt til hinanden. Men det er jo bare ord, medmindre man sætter handling bag. Derfor har vi valgt, at Talegaven skal gå til organisationer med særligt fokus på at gøre en forskel gennem samtale,” fortæller marketingchef Holger Wilcks.

CBB Talegaven blev skudt i gang med denne  film.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club