Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Alle søger efter gode markedsføringsmetoder på Facebook. Nu vil Oreo forsøge at slå rekorden for hvor mange der siger ”likes this” på 24 timer.

Småkage-mærket Oreo mente at have fundet en helt ny kategori – og social markedsførings aktivitet – da man lancerede en plan om at slå en helt ny Guiness World Record, der handler om at opnå flest “likes” tilkendegivelser på 24 timer.

Rekordforsøget skal starte tirsdag morgen.

Forventningen er, at der skal over 50.000 til. Men der ikke nødvendigvis helt nyt. Der eksisterer faktisk 7 Guiness World Record kategorier på Facebook, og antallet af “likes” på 24 timer er en af dem – med en Dirty Dancing fanside som første rekordholder.

Og allerede nu kan man sige, at der helt sikkert skal mere end 50.000 til. Justin Bieber startede i forgårs en Happy Valentines, og den opnåede på 21 timer over 54.000 Likes. På nuværende tidspunkt er der 79.000 “likes”

Men som Adfreak noterer – hvad sker der hvis Lady Gaga forsøger sig på basis af hendes 28 mio. fans.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club