Smil – du støtter en klovn

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Colgate vil støtte Danske Hospitalsklovne og midlet er en Facebook-kampagne centreret om smil.

Smilet er den lim, der skal binde en CSR-aktivitet sammen med Colgate. Firmaet vil støtte Danske Hospitalsklovne, og det skal ske gennem en Facebook-kampagne, hvor der gives 10 kr. for hvert smil, der uploades.

Målet er at indsamle 100.000 kr. Og det er et beløb, der kan give 1200 indlagte børn besøg af en hospitalsklovn.

Samtidig argumenterer Colgate for, at smilet er et naturligt drug, som afhjælper stress, styrker immunforsvaret og fjerner modløshed.

“100.000 kr. er mange penge for os. Vi er afhængige af private donationer, og med en donation af denne størrelse kan vores klovne komme rundt og sprede smil blandt rigtig mange syge børn. Hvis vi med kampagnen samtidig kan få danskerne til at smile lidt mere, er det en ren win-win historie, siger Kenneth Øhrberg, direktør i Danske Hospitalsklovne, som samtidig hæfter sig ved, at kampagnen er meget synlig.

“Der bliver sat fokus på smilet og vores arbejde i både detailhandlen og på særlige Go-Cards. Det giver os mulighed for at fortælle om vores arbejde til endnu flere danskere, hvilket vi har et stort behov for.”

Kampagnen kører til april på Facebook. Det er gratis at ”like” og uploade billeder af smil, og begge dele udløser hver især en donation på 10 kr. fra Colgate til Danske Hospitalsklovne. Kampagnen er skabt af Patchwork.