Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den ihærdige indsats med at skovle en ansøgning i sneen foran Recommended gav omtale, og kun omtalen. Nu har et bureau ansat manden.

Det kreative netværksbureau, Mediaworkers, i Århus har ansat Kent Riddersholm Nielsen, 28, som PR- og kommunikationsrådgiver pr. 1. juli.

Endelig – kan man tilføje, for Kent Riddersholm har slidt hårdt for at få et job inden for PR og kommunikation. Og det hårde slid er ikke bare en slidt frase, men reelt dokumenteret på YouTube.

Hans timelange arbejde med at skovle en ansøgning i sneen foran Recommended blev filmet, og kastede efterfølgende massiv medieomtale og masser af visninger af sig – men intet job, selv om Recommendeds kreative direktør, Ulrik Juul, om nogen anerkendte det ubetinget originale i indsatsen.

Og det var reaktionen i de følgende seks måneder: Bred anerkendelse – en anerkendelse, der imidlertid ikke kunne veksles til et konkret job.

Kent Riddersholm var på løst plan hyret til at bistå andre med jobansøgninger, men nu har Mediaworkers altså slået til – også selv om det oprindeligt ikke var meningen.

“Jeg kom til samtale på en lidt mere klassisk måde: Via én i netværket. Jobbet var sat til et par timer ugen – absolut lavblus – men jeg havde flere PR-muligheder med i tasken, og vi fik sammen lavet en 37-timers stilling ud af det,” siger Kent Riddersholm.

I første omgang kommer han til at håndtere bureauets egne PR-aktiviteter, men planen er, at han skal arbejde tæt sammen med gruppen af kunder. Ansættelsen sker i forbindelse med en længerevarende vækst både på kundesiden og personalefronten.

Om eks-sneskovleren siger Thomas Vestergaard, direktør for Mediaworkers:

“Vi er rigtig glade for ansættelsen af Kent. Det er tydeligt, at han har meget mere i posen end kreative indfald. Derfor glæder vi os meget til at komme i gang med vores planlagte tiltag.”

Kommentarer

  1. Og nu har vi så set noget mere: et mediebureau bruge en ansættelse i et konkurrerende bureau til at promovere egne cases… Ak ja.

  2. @anne
    Nyheden er lige nu den fjerde mest læste på siden, så helt intetsigende er den da ikke.

    Jeg tror der er mange som gerne ser nogle opmuntrende nyheder fra krisen – tegn på at den er ved at vende om man vil.

  3. Jeg tilslutter mig Anne. Kom nu med nogle nyheder om noget der har bred interesse, og noget som vi kan lære noget af i stedet. Og ikke om en enkelt mands hungren efter at få en stol i reklamebranchen. Fortæl os om Fitness.dk seneste TV-kampagne har virket, fortæl om Kunde & co’s egen markedsføring giver pote osv. Navne, numre og folk der rykker bør holde til på kommunikationsforum.

  4. Indrømmet. Nyheden om snemanden vælter ikke amerikanske præsidenter eller ændrer branchen. Men Bureaubiz rummer både stort og småt, og vi synes, snemanden er en sød og livsbekræftende historie – hvilket en hel del åbenbart også mener. Desuden – han fik massiv omtale som snemand – og så gør vi bare historien færdig. Hvad angår mere fagligt stof – så kan historien om Carlsberg Sport og Faxe Kondi vel kvalificere sig til det – for at nævne et eksempel fra denne uge. Vores ambition med Bureaubiz er et bredt udbud, hvor det er let at vælge til – og fra.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club