Socialdemokraterne vælger nye bureauer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Der skal være valg om senest 9 måneder, så partierne er ved at køre sig i stilling. S har valgt mediabureau efter en konkurrence. Og et lille reklamebureau.

I går måtte MediaCom officielt sige farvel til Fitness World. I dag kan bureauet så sige goddag til Danmarks regeringsbærende parti, Socialdemokraterne.

Partiet har valgt MediaCom som mediabureau efter en pitch med tre andre deltagende bureauer.

”Vi har store forventninger og krav til vores indsats på kommunikations- og mediaområdet. MediaCom fremstår som førende og meget kompetente på deres felt og vi ser frem til, at vi med dem som strategisk sparringspartner kan udnytte alle de nye innovative muligheder, der ligger i medialandskabet,” siger partisekretær hos Socialdemokraterne, Lars Midtiby.

MediaComs nye kunde og opgave skal ikke mindst ses i lyset af, at der senest om 9 måneder skal være folketingsvalg, så der venter ganske meget arbejde.

”Det er utroligt spændende og udfordrende at arbejde i det politiske landskab så vi glæder os meget til samarbejdet,” siger Chief Client Officer hos MediaCom, Jan Nielskov.

Bureauet havde tidligere SF på kundelisten, men dette parti har skiftet til PHD.

Også når det gælder reklamebureau, har Socialdemokraterne nu valgt, fortæller pressechef, Martin Justesen. Her blev det dog et noget mere ukendt af slagsen. Partiets reklamebureau er blevet Toftager Tekst & AD.

Det er et lille bureau kørt af Per Toftager, der har en fortid hos bl.a. Hjaltelin Stahl og Leo Burnett. og så har han også været AD hos SF. Toftager Tekst & AD har c/o-adresse hos Advance.

Herudover har Cabana siden september arbejdet på Socialdemokraternes nye hjemmeside, der skal lanceres engang i det nye år.