Af Peter Engholm 25@mail.dk

Efter en pitch har partiet valgt et tre år gammelt bureau som kreativ lead og rådgiver.

I denne uge har Venstre meddelt, at partiet skifter mediabureau – fra MEC til Orchestra – og nu følger så Socialdemokratiet. Her sker skiftet på rollen som kreativ lead.

Folketingets største parti har efter en bureaukonkurrence valgt Another som kreativt bureau og rådgiver.

”Vi inviterede en række udvalgte bureauer til at give deres bud på, hvordan de kan bidrage til at optimere vores kampagneindsatser hos Socialdemokratiet. Vi så gode oplæg fra alle – jeg har fået et godt indtryk af reklamebureauernes formåen – men Another skilte sig ud kreativt og strategisk. Desuden stillede de med et hold, der har bidraget positivt til vores samlede afgørelse,” siger souschef Martin Justesen fra Socialdemokratiet.

Partiet gik 1,5 pct. og 3 mandater frem ved folketingsvalget sidste sommer. Da hed bureauet Toftager Tekst & AD.

”Det var en god valgkamp, og vi var ualmindeligt glade for Per Toftager, og vi kan udelukkende udtrykke tilfredshed med indsatsen. Det er imidlertid naturligt at ryste posen og få et nyt syn – og det er baggrunden for valget af Another,” siger Martin Justesen.

Hos det nye bureau siger Morten Hershøj, CEO:

”Vi er meget stolte over, at Socialdemokratiet har valgt Another. At få lov til at arbejde med et politisk parti er i sig selv en gave – og vi glæder os meget til at bidrage til Socialdemokratiets fortsatte positive udvikling.”

Aldersforskellen – Socialdemokratiet er 145 år, Another er 3 år – er tilsyneladende ingen hindring, for samarbejdet mellem de to parter er igangsat.

Og hvad angår mediabureau, så er Mediacom uforandret Socialdemokratiets valg.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club