Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Det er måske en overdrivelse, men ifølge en key note speaker på årets store konference om sociale medier i USA, går de sociale medier ind i en ny fase. Spil og belønning vil blive en del af gamet.

South By Southwest er en af årets store begivenheder inden for sociale medier i USA. Den foregår i Austin i Texas og samler 40.000 nørder – heriblandt Jonathan Astor fra Valtech.

Konferencens keynotespeaker, Seth Priebatsch, der er grundlægger af SCVNGR – en lokationsbaseret spilplatform – mener, at vi skal have gang i spilelementerne for at knytte kunderne til os på de sociale medier.

Ifølge Jonathan Astor, er det, der nu tales om ‘overthere’, at det ikke længere er nok at være venner med hinanden eller med sine kunder på nettet. Der skal fremover ske en handling mellem kunder og forbrugere og det skal ske med det, de kalder ‘gaming’ eller ‘gamification’ – på dansk er det blevet nævnt som ‘spilificering’.

Kort fortalt går det ud på, at spilelementer og belønningssystemer fremover er det, der skaber relationer og loyalitet hos kunder.

Læs bloggen om ‘gaming” her. Hvis du gerne vil vide endnu mere kan du også podcaste Harddisken på p. 1 fra den 11. februar, hvor de har et helt tema om gamification.

På bureaubiz’ nye blogsite kan du endvidere læse Jacob Kildebogaards blog om, at der nu endelig er kommet en opdateret version af Google Analytics. På bloggen fortæller han med begejstring om, hvad der nu kan lade sig gøre at tracke på.

Se de to blogs på Bureaubiz her

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club