Sociale medier løfter møbelkæde ud af anonymiteten

Peter Engholm
25@mail.dk

BoConcept står bag innovative møbelløsninger, men har været ikke tilsvarende fornyende i måden at fortælle sin historie på. Her kommer EnVision og verdens længste fest ind i billedet.

BoConcept er en international møbelkæde, der er ude i over 45 lande med et fleksibelt møbelsystem, så f.eks. en sofa kan skræddersys til 1 eller 20 personer.

Og hvorfor nævne det? Fordi koncernen ikke selv har fortalt den så markant hidtil. Og da slet ikke via tilsvarende moderne medier.

Men den historie fortælles nu – gennem bl.a. Facebook – sammen med koncernens bureau siden begyndelsen af året, envision.

“Mange virksomheder tænker “vi skal jo være der”, men derfra og til at forstå, hvordan man bruger sociale medier i forhold til mærket, er der langt. Men så langt er BoConcept. Og derfor går vi ud nu og lancerer 2010-kollektionen med verdens længste releaseparty,” siger strategisk chef i EnVision, Mari-Louise Jonsson.

Bureauet slog payoff’et No Limits fast allerede i januar i forbindelse med Barack Obamas tiltrædelse. Det Ovale værelse var indrettet med BoConcept, og printannoncen hed No Limits in change og ramte så rent, at flere amerikanske aviser bragte den gratis.

Nu følger så de nye medier med No Limits in partying “Inviationen og launchfesten kører på hjemmesiden og på Facebook. Festen er ligesom BoConcept verdensomspændende i 45 lande – i København er det den 17. september. Alle kan melde sig til”, siger Mari-Louise Jonsson.

En god bid af lanceringsbudgettet går på at holde fester?

“Det er op til den enkelte butik. Og butikker har også holdt release-parties før – men på den enkelte butiks initiativ. Men mange har forstået, at de kan blive en del af kampagnen frem for bare at holde en fest. Via de digitale medier bliver man en del af noget større, og det kan være federe end selv at reklamere via lidt outdoor og postkort,” siger Mari-Louise Jonsson.

De sociale medier skal også bruges af medarbejderne, oplyser hun:

“Man kan blive fan af BoConcept – og det bruges mest internt. F.eks. har BoConcept lavet showrooms for Toyota IQ i Tyskland, og det kan man fortælle via billedmateriale ud fra devisen “dét kan vi også,” siger Mari-Louise Jonsson.

Man kan tilmelde sig festen her:

www.boconcept.dk