Geelmuyden.Kiese, der hører til blandt landets største PR-bureauer, og Detusch&Luba, et lille reklamebureau med speciale i social reklame, har netop vundet en oplysningskampagne om demens for Socialstyrelsen.
Gennem netværkssamarbejder, filmspot, dokumentarfilm, en bred PR-indsats og kampagnematerialer henvender kampagnen sig til personer, der til daglig omgås medlemmer med tegn på tidlig demens, i foreninger, klubber og organisationer over hele landet.
Indsigten er, at jo længere de tidligt demente fastholdes i deres sociale aktiviteter, desto bedre lever de med deres sygdom, og i den forbindelse er venner og andre klubmedlemmer vigtige hjælpere:
“De første tegn på demens kan vise sig helt ned til 45-års alderen, og sygdommen har mange nuancer i de tidlige stadier. Vi vil oplyse om de tidlige tegn og aktivere foreningslivets kulturbærere, så de kan støtte personer med demens,” siger Maria Steno, adm. direktør i Geelmuyden.Kiese.
Kampagnen har en værdi af knap to millioner kr.