Søndagsavisen lancerer test-univers

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Avisen vil hjælpe danskerne til at få overblik over test af varer. Digitalt bureau har hjulpet.

Søndagsavisen lancerer i dag sitet, Testuniverset.dk, hvor forbrugerne kan orientere sig om test på både danske og udenlandske produkter.

”På Søndagsavisen har vi altid satset på at guide læserne til deres forbrug med professionelle og valide tests. Med testuniverset.dk styrker vi vores position på forbrugerstoffet og understøtter yderligere vores vision om at være danskernes guide til hverdagslivet. Desuden vil vi gøre det nemt for forbrugerne hurtigt at få et overblik over tests af de varer, som de er på vej til at købe,” siger Arne Ullum, ansvarshavende chefredkatør og adm.direktør for Søndagsavisen.

Det nye site bliver markedsført primært via lokale aviser i det storkøbenhavnske område samt på onlinemedier som sondk, minby.dk og hdnet.dk.

”Desuden har vi valgt at gå på Google samt de sociale medier hvor primært fokus er på content marketing,” siger digital chef René Mieritz.

Testuniverset.dk er lavet i samarbejde med digitalbureauet Acto, som har stået for production og design, mens koncept og strategi er udarbejdet af Søndagsavisens digitale afdeling.

Det nye site er udviklet minimalistisk, fordi man gerne vil basere den videre udvikling på brugernes feedback, siger René Mieritz.