Søren Christensen: Disse kreative talenter er værd at følge

Peter Engholm,
journalist

Robert/Boisen-partneren Søren Christensen har identificeret de kreative talenter, vi kommer til at høre mere til fremover. Han valgte at se knap så stramt på briefen – her er hans bud.

Bureaubiz fortsætter serien, hvor en række af branchens profiler sætter navn på de kreative talenter, man bør holde øje med.

Annoncørerne har ni år i træk i MyImage-analysen peget på Robert/Boisen & Like-minded som det kreativt stærkeste bureau. Robert/Boisen har fem partnere – de tre har titel af kreativ direktør, men ikke Søren Christensen, som har fået til opgave at udpege de største kreative talenter.


Søren Christensen, strategy director i Robert/Boisen & Like-minded.

Han er strategy director og den strategiske drivkraft i flere af de seneste års prisvindende kampagner for bl.a. Spies. I forbindelse med denne serie erkender Søren Christensen, at han måske ikke har holdt sig helt til briefen – men det gør bestemt ikke hans bud irrelevante eller mindre interessante:

“Hvis jeg selv kan definere kreativt talent, så kunne jeg godt tænke mig at fremhæve et par stykker fra kontakt/strategi-siden. De bliver ofte overset, når der skal uddeles skulderklap,” siger Søren Christensen og uddyber:

“Når jeg peger på nedenstående tre, er det for at understrege, at der i et bureau er brug for kreativitet i alle dele af værdikæden.”

Sabina Reynberg Karlson, Nord DDB

Vi tog Sabina direkte ind fra cand.merc. og oplevede, at hun lynhurtig fangede, hvad branchen går ud på.

Hun er en meget nysgerrig person, som jeg kan se nå langt i branchen.

Sabina er i dag projektleder hos Nord DDB.

Sarah Emilie Gandil, & Co.

Branchen har i den grad brug for projektledere, der elsker og forstår kreativitet. Her kom jeg til at tænke på Sarah.

Udover at have været involveret i kampagner som The Indoor Generation for & Co. har Sarah også været involveret i både ReklameLinjen og Young Creatives.

Victor Petri, Robert/Boisen & Like-minded:

Der skal også være lidt ’Ananas i egen juice’, og her må jeg pege på Victor, som arbejder med sociale medier og aktivering hos os.

Han er superskarp, hurtigt lærende og har stor andel i flere af bureauets succeser.

Og så har han en (for os) befriende anderledes baggrund fra B&O og cykelholdet Tinkoff Saxo.

Interesseret i mere indhold som dette? Skriv dig op til vores nyhedsbrev her.