Berlingskes annoncechef stopper efter 10 år

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Søren Hyldgaard stopper og ny direktør er allerede konstitueret. Hyldgaard får flotte ord med på vejen af Lisbeth Knudsen.

Søren Hyldgaard, der har været ansat på Berlingske Media i 10 år i forskellige lederstillinger, stopper med udgangen af august, men allerede  nu er hans opgaver foreløbigt overtaget af John Kristensen.

Det skrev MediaWatch allerede tidligere på dagen og det bekræftes nu i en pressemeddelelse fra Berlingske Media, hvor adm.dir. Lisbeth Knudsen siger:

”Søren Hyldgaard har været en dybt engageret og fremragende spiller på det ledelseshold, som jeg satte ved min tiltræden i 2007. Han har formået at flytte sig ind i det nye digitale mediebillede på den gode måde og at omstille organisationen gennem indtil flere store omstruktureringer uden at miste fokus på, hvad der stadig har været og fortsat er vores vigtige basisforretning på print. Han er en dygtig og erfaren frontkæmper, og har derudover været en rigtig god kollega og sparringspartner  i vores koncernledelse”

I pressemeddelelsen kommer også Søren Hyldgaard til orde og det er måske i den første sætning, man skal finde årsagen til hans afgang, idet ejerne Mecom er kendt for at presse indtjeningen i vejret, men ressourcer bliver der ikke nødvendigvis flere af:

”Mediebranchen gennemgår en benhård periode for tiden på annonceområdet og ikke mindst de sidste par år har været ekstremt krævende. Det har været en stor udfordring og et privilegium at være med til den store omstilling, som er sket i branchen. Et sporskifte er det rigtige for mig nu. Jeg vil arbejde på nu at omsætte de mange erfaringer, jeg har fået, i nye sammenhænge”.

Søren Hyldgaard startede som annoncedirektør på Berlingske Tidende i 2002 og har siden 2007 været en del af koncernledelsen, samtidig med, at han har været annoncedirektør for nationalt salg i Berlingske Media samt siden ultimo 2011 direktør for e-commerce aktiviteter i den samlede koncern, herunder Sweetdeal.