Søstrene Grene lancerer poetisk identitetsfilm

Sine Patulski,
redaktionsassistent

Søstrene Grenes lancerer i dag en ny film, der skal bringe identiteten bag brandet til live på nye markeder. Det har i denne forbindelse været essentielt at afspejle den oprindelige inspiration, brandet fandt i balletten, teateret og i klassisk musik.

Søstrene Grenes nye film, der får en international lancering i dag, skal sætte rammen for et fantasifuldt og inspirerende oplevelsesunivers. Filmen får desuden til opgave at positionere brandet på nye markeder.

Søstrene Grenes bygger på et koncept, der i sin tidlige oprindelse var inspireret af balletten, teateret og af den klassiske musik. Det er især denne originale inspiration, der via filmen skal skinne igennem hos nye kundegrupper.

Filmen er udviklet og produceret af M2Film med Stinus Morell Vithner som instruktør. For ham har det været en spændende udfordring at arbejde på en, hvad han anser for en utraditionel og modig identitetsfilm:

“I filmen ville vi gerne mime butiksoplevelsen, som jo er en fin, iscenesat, uafbrudt ‘one-way street’. I stedet for at klippe har vi derfor valgt at skabe finurlige, overraskende overgange fra scene til scene og årstid til årstid. Det poetiske, teatralske og eventyrlige, som Søstrene Grene står for, har vi prøvet at gengive i de små levende tableauer og hyggelige hverdagssituationer, filmen portrætterer,” siger Stinus Morell Vithner.


Fra forår til sommer.


Fra efterår til vinter. 

For Mads Jensen, CCO for Søstrene Grene, har det også været essentielt med en identitetstro tilgang til filmens udtryk og storytelling:

“Generelt stræber vi i Søstrene Grene efter at levere hjertelige oplevelser, som udspiller sig i et univers, hvor man opfordres til at slippe fantasien løs og gå på opdagelse. Derfor var det naturlige tilløbsstykke til filmen at skabe en kernefortælling, der kunne bringe vores identitet til live og samtidig fungere som forståelsesramme for dét univers, man møder i butikkerne,” siger han.

Han fortsætter:

“Vi er et koncept, der i sin tidlige oprindelse fandt inspiration i balletten, teateret og den klassiske musik, hvilket derfor også har været centrale virkemidler i filmen. Alt i alt føler vi, at der er skabt et æstetisk flot og kreativt filmprodukt, som skiller sig ud fra mængden. Vi håber det bliver en feel-good oplevelse, som også får modtagerne til at reflektere over de lag der er i fortællingen”.